Există şi o variantă mai evoluată, chiar aici, la noi în ţară:
Comanzi pe internet, din oferta mai multor restaurante, după care stai liniştit acasă şi aştepţi curierul să bată la uşa ta.
;-)
Ziarul Financiar: Noua fata a comertului: in Franta comanzi alimentele pe internet si te duci doar sa le ridici (Autor: Catalina Apostoiu)
O noua formula de vanzare situata intre comertul electronic si cel  traditional incepe sa se dezvolte ca reactie la relativul declin  inregistrat de hipermarketuri, potrivit Les Echos.
Principiul este unul simplu: clientul comanda pe internet si merge sa-si  ridice produsele. Odata ce-si parcheaza automobilul, clientul nu este  nevoit sa coboare, pentru ca un angajat al punctului de livrare depune produsele comandate in portbagajul masinii. Este un nou serviciu inspirat de McDonald's Drive.
In Franta Auchan a fost primul care a testat conceptul. Auchan Drive a  inceput in 2006, insa astazi Systeme U se lauda cu cea mai mare retea de  230 de unitati. Totusi, potrivit specialistilor, Leclerc dispune de cel  mai mare potential.
In februarie directorii grupului numarau 65 de unitati pentru o cifra de  afaceri de 179 de milioane de euro si anticipau ca vor depasi nivelul  de un miliard de euro in 2015, cu 400 de unitati. Cei de la U genereaza  "cu mult" peste 100 de milioane de euro.
Auchan opereaza 31 unitati Auchan Drive si 28 Chronodrive, entitati care nu au un magazin si care sunt administrate de o structura juridica independenta.
Fara a dezvalui cifre, Xavier de Mezerac, director financiar al  grupului, a admis ca aceasta noua forma de comert a reprezentat "un  factor esential al cresterii Auchan France" in 2010.
Carrefour este inca in faza de teste. Conform unor surse, formula ar putea reprezenta 4,5% din vanzarile alimentare ale hipermarketurilor.
Luand in calcul mai multe date, cifra de afaceri a unui punct de livrare oscileaza intre 7 si 12 milioane de euro pe an. Potrivit companiei de consultant Salmon, care se pregateste sa publice un studiu pe acest subiect,  noul concept reprezinta unul din noile motoare de crestere a  distributiei alimentare. "Nu reprezinta decat 0,5% din comertul  alimentar francez, insa contribuie deja, in cazul Leclerc, cu 7% la  cresterea inregistrata in 2010", estimeaza Gregory Boulanger,  consultant.
Cifra de afaceri generata de acest mod de comert a crescut de la 350 de  milioane de euro in 2009 la peste 500 de milioane de euro in 2010 si ar  putea atinge peste 2 miliarde in 2015. Conceptul va reprezenta 15% din  cresterea anuala a pietei alimentare.
Pentru distribuitori, punctele de livrare  constituie un vector de dezvoltare cu atat mai interesant, cu cat  acestea nu sunt supuse autorizarilor de urbanism comercial, in cazul  unitatilor create de la zero, care sunt simple antrepozite in care nu  patrund clientii.
Noul concept prezinta un alt avantaj in opinia lui Gregory Boulanger:  "Amortizarea investitiei se face in cinci sau sase ani, comparativ cu  zece ani pentru un magazin traditional."
In timp, specialistii nu exclud incheierea de parteneriate cu alte marci  care sa permita livrarea de comenzi si din alte sectoare decat cel  alimentar.
Luni 19.09.2011 09:45, Mireille Astrid POPA

Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu