Au tot ce şi-ar dori: mâncare gratis, săli de sport, săli pentru  masaj, coafor, facilităţi pentru spălat rufe şi doctori la dispoziţie.  Dar nu este vorba despre celebrităţile de la Hollywood, ci despre  angajaţii Google de la sediul din Mountain View.
Aceştia  sunt încurajaţi să-şi petreacă 20 la suta din timpul petrecut la  serviciu lucrând pentru un proiect propriu, pe care şi-l aleg singuri.  Nu este de mirare, prin urmare, că Google se află pe locul al patrulea  în topul celor mai bune companii pentru care să lucrezi, realizat de  revista Fortune.
Primul loc îi aparţine companiei de software SAS  care oferă asistenţă medicală gratuită la sediu, atât pentru angajaţi,  cât şi pentru familiile acestora, facilităţi pentru îngrijirea copiilor,  la un preţ scăzut, centru de fitness, bibliotecă şi tabără de vară  pentru copiii angajaâilor.
Este rentabilă o astfel de strategie  pentru companiile respective? Potrivit autorilor topului, SAS a  înregistrat rezultate din ce în ce mai bune, de la an la an, preţul  acţiunilor sale crescând cu mult peste nivelul concurenţilor.
Companiile  care oferă servicii în plus pentru a-şi menţine angajaţii fericiţi au  un grad ridicat de productivitate şi inovaţie, o rată scăzută a  îmbolnăvirilor în rândul forţei de muncă şi o satisfacţie ridicată a  angajaţilor, iar, într-o piaţă unde persoanele cu un grad de calificare  mare sunt greu de găsit, acest lucru înseamnă ca sunt capabile să-şi  păstreze aceşti angajaţi.
"Nu poţi să ai succes dacă nu ai o  forţă de muncă stabilă. Plecările noastre voluntare sunt de 4% sau mai  puţin, într-o industrie în care media este de 22%, şi estimăm că, prin  acest lucru, economisim milioane de dolari", a explicat Jennifer Mann,  vice preşedinte pe resurse umane la SAS, citată de CNN.
Nu este  pentru prima dată cînd firmele îşi dau seama că legatura între  productivitate şi bunăstarea angajaţilor este puternică. Henry Ford a  încercat un astfel de program, pentru a face faţă plecărilor masive din  companie, oferindu-le angajaţilor 5 dolari pe zi în plus, într-un moment  când asemenea lucruri nu se întâmplau în nicio altă firmă. Însă,  departe de joburile din anii 1920, acum forţa de muncă este  specializată, iar angajaţii vor altceva.
Printre lucrurile cerute  de aceştia se numără încrederea în şefi, înţelegerea cu restul  angajaţilor, transparenţa şi corectitudinea angajatorului, lucruri pe  care şi Google şi SAS le îndeplinesc.
De altfel, specialiştii  sunt de părere că zilele în care există o structură ierarhică sunt  terminate. Potrivit lui Laszlo Bock, vice preşedinte HR la Google, o  companie nu trebuie neapărat să investească atât de mult în diverse  facilităţi pentru angajaţi, pentru a-i menţine fericiţi. "Dacă le oferi  oamenilor libertate, te vor uimi", a spus acesta. Sursă: zoare.com

Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu