luni, 17 octombrie 2011

Companiile care îşi promovează produsele prin publicitate mincinoasă

Marile companii au încercat de-a lungul timpului să îşi promoveze produsele atribuindu-le calităţi pe care nu le aveau în realitate.
Luna trecută, Rebook a fost obligată să returneze cumpărătorilor 25 de milioane de dolari pe motiv de înşelăciune. În una din campaniile sale publicitare, producătorul de pantofi sport afirma că modelul produs de ei, Easy Tones, are capacitatea de a tonifia musculatura picioarelor şi a feselor. Total neadevărat.

Acesta este cel mai recent exemplu de campanie publicitară în care caracteristicile produselor au fost exagerate, ducând consumatorul în eroare. Time a realizat un clasament cu cele mai importante 14 astfel de cazuri.
Danone Activia-previne răceala şi gripa

Reclamele la iaurtul Danone care previne răceala au atras atenţia Comisiei Federale de Comerţ. Mai mult, anul trecut compania a trebuit să respecte o hotărâre judecătorească şi a plătit daune în valoare totală de 45 de milioane de dolari.
Cerealele Kellogg- ajută la creşterea imunităţii copiilor şi asigură 25% din cantitatea zilnică de antioxidanţi, nutrienţi şi vitamine necesare

După ce compania producătoare a fost asaltată de critici în timpul epidemiei de gripă H1N1 din 2009, sloganul a fost eliminat de pe cutiile de cereale. În schimb, producătorul şi-a motivat decizia anunţând pe ambalaj că „oamenii de ştiinţă au demonstrat că antioxidanţii ajuta sistemul imunitar, dar având în vedere reacţia publicului, compania a decis să facă aceste schimbări”.
Nivea My Silhouette-reduce semnificativ mărimea corpului

După un avertisment din partea FTC care spunea că producătorul Nivea nu poate demonstra veridicitatea afirmaţiilor sale referitoare la crema My Silhouette, Nivea a decis să-şi retragă reclamele la produsul care era în realitate doar o combinaţie între anason şi ceai alb. Nota de plată a celor de la Nivea a fost de 900.000 de dolari, relatează Money.ro. Sursă: financiarul.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu