Nu curge numai "miere" când e vorba de comerţul electronic. Cu toate că s-au făcut progrese considerabile în acest domeniu, ca şi oriunde, există şi un risc, să-i zicem minim, de a da chix câteodată, pe perioade limitate de timp şi din motive tehnice obiective.
În rest, tot mai mulţi români îşi fac anume carduri acceptate la plata electronică, prin internet.
Şi doar cine a utilizat frecvent această modalitate simplă şi confortabilă de achiziţionare a produselor dorite ştie că e unul dintre câştigurile acestui secol.
Reversul  medaliei – e drept, nu catastrofal – constă în sincopele care pot  apărea accidental. Iar un studiu recent, realizat de trafic.ro prin  serviciul Alerte împreună cu 2Parale, arată că în luna octombrie,  magazinele online au pierdut în medie 6 comenzi la fiecare 1.000 din  cauza momentelor de indisponibilitate. Studiul analizează performanţele  de uptime pentru 77 dintre site-urile româneşti de comerţ electronic  prezente în reţeaua 2Parale. Uptime-ul mediu pentru cele 77 de magazine  online a fost calculat la 99,39%.
Fiecare  dintre site-urile monitorizate a înregistrat întreruperi de cel puţin  un minut. În medie, un site a picat de 49 de ori în decursul lunii  octombrie, înregistrând un downtime total de 273 de minute. Practic,  fiecare site a fost indisponibil în medie, în luna analizată, mai mult  de 4 ore şi jumătate. Durata medie a unei căderi a fost de 10 minute  (cea mai mică sub un minut, iar cea mai mare de 1.620 de minute.
Dintre  site-urile analizate, cel mai bun uptime l-au înregistrat www.orange.ro  (uptime 100%), www.magone.ro (uptime 100%), www.pczone.ro (uptime  100%), www.la-moda.ro (uptime 100%), respectiv www.napati.ro (uptime  100%).
Din datele analizate rezultă  că minutul în care au picat cele mai multe site-uri a fost înregistrat  la 11:05, una dintre perioadele de vârf pentru shopping-ul online. La  nivel de oră, recordul de downtime s-a înregistrat la 5 am, urmată de  orele 6 am şi 11 am, intervale în care traficul creşte de obicei.  Efectele negative ale downtime-ului vânzărilor sunt amplificate de  faptul că cele mai multe vânzări din luna octombrie au avut loc în  intervalul orar 10.00 şi 15.00.
Românii cumpără online şi seara, după ce  ajung acasă, o altă perioada de vârf pentru cumpărăturile online fiind  intervalul între orele 19.00 şi  21.00.
(statistica nu include si serviciile de comenzi de mancare, unde comenzile se numara mai mult in jurul orelor de pranz si cina obs. NetPizza) 
 Obiceiurile  de cumpărare online ale românilor diferă în funcţie de categoria  produselor achiziţionate. Articolele IT&C se achiziţionează mai  puţin dimineaţa şi mai mult după-amiaza şi seara. Orele 15.00 şi 19.00  reprezintă vârfurile de vânzări pentru produsele IT&C.
Când  vine vorba de Fashion, românii preferă să plaseze comenzi dimineaţa, cu  precădere în intrevalul orar între 09.00 şi 11.00, iar mai apoi seara,  în perioada 19.00 şi 21.00.
Tot  dimineaţa este şi perioada predilectă pentru achiziţia ofertelor  site-urilor de Reduceri colective, mai exact în intervalul orar  09.00-11.00, când iau contact cu noile propuneri ale acestor site-uri.  Seara, după ora 20.00, începe a doua perioadă de vârf pentru ofertele  site-urilor de reduceri colective.
„Dacă  în acest studiu a fost vorba doar de downtime, problemele de  performanţă care pot să apară la magazinele de comerţ electronic şi pe  care noi le monitorizăm prin serviciul Alerte.trafic.ro sunt de mai  multe feluri. De exemplu, un utilizator intră pe site, dar, dacă site-ul  se încarcă greu, de cele mai multe ori renunţă. La fel se întâmplă şi  dacă dă click pe un link şi vede o eroare. Şi în acest caz, experienţa  de navigare este puternic afectată şi e posibil ca vizitatorul să  părăsească site-ul şi să se orienteze către un site concurent. Mai mult,  în timp, problemele de performanţă ale magazinelor afectează şi  imaginea acestora” spune Bogdan Aron, Marketing Manager la trafic.ro.
Pentru  a veni în sprijinul site-urilor care doresc să-şi îmbunătăţească  performanţele, serviciul Alerte şi 2Parale au încheiat un parteneriat.  Astfel, clienţii 2Parale vor primi gratuit în fiecare lună un raport  privind uptime-ul magazinului online.
În  plus, toţi clienţii 2Parale beneficiază de o reducere de 40% dacă aleg  să-şi monitorizeze site-ul prin abonamentul Business, varianta cu cele  mai multe avantaje din portofoliul Alerte. Abonamentul Business oferă 30  de monitorizări, 100 de alerte prin SMS, un număr nelimitat de alerte  prin e-mail precum şi asistenta live. Alertele prin SMS şi e-mail îi  ajută pe proprietarii de site-uri să descopere şi să remedieze în timp  util problemele de performanţă pentru ca vizitatorii să aibă o  experienţă de navigare foarte bună.
Serviciul  Alerte, lansat în august 2010 de trafic.ro, monitorizează performanţele  site-urilor şi notifică în timp real proprietarii sau webmasterii prin  SMS & E-mail când apar probleme cauzate de downtime, timp de  încărcare sau pagini de eroare. sursa: business-forum.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu