-Obiceiuri in formare-  Sursa: wall-street 
Omul de afaceri Alex Danciulescu   incearca sa schimbe obiceiurile de achizitie de bunurui de larg consum  lansand, dupa investitii de peste 10.000 euro, un site ce  comercializeaza produse de bacanie, mezeluri, fructe sau conserve.
Domeniul CumparacuClick.ro  este detinut de firma de management consulting Know How, aceasta avand  un parteneriat pe termen lung cu firma de distributie Class MDA. Ambele  companii sunt detinute de Alex Danciulescu, om cu experienta pe piata de  bunuri de consum de peste zece ani. Danciulescu a lucrat pe pozitii de  conducere in companii precum Excellence Plus, Sika sau Firenze. 
Firma care gestioneaza acest concept este si un importator unic al unor  vechi furnizori in Europa de vest pentru o multitudine de produse - in  special legume, produse alimentare sanatoase, bio, dietetice, care sunt  de asemenea livrate catre piata roamaneasca prin intermediul altor  hypermarketuri si supermarketuri. Restul achizitiilor sunt facute de la  producatori, importatori/distribuitori si, in unele cazuri, de la  en-gross-uri sau magazinele cash&carry.
In SUA,  segmentul de piata al site-urilor de comert electronic ce au ca domeniu  de activitate bunurile de larg consum sunt in crestere, existand mai  multi jucatori pe diferite regiuni/orase. In Romania insa aceasta piata  este inca incipienta – comertul electronic, desi in crestere, este inca  redus, per total, iar romanii prefera sa cumpere produse de la supermarket-uri. Supermarket-urile si hipermarket-urile traditionale inca nu si-au creat site-uri proprii de achizitie de produse. 
In decizia de achizitie de bunuri de larg consum intervin doi factori decisivi - calitatea produselor si viteza cu care se face livrarea, subliniaza Danciulescu. “Pentru Bucuresti, CumparacuClick livreaza in 3-24 de ore.  Produsele sunt in general livrate in cateva ore, in majoritatea  cazurilor in ziua comenzii. In restul tarii, in functie de natura  comenzii, intervalul poate varia dar nu dureaza mai mult de 48 de ore",  subliniaza el. 
Danciulescu spune ca este  esential ca produsele si serviciile sa fie ireprosabile. “Un client  multumit va avea curaj sa comande si pe viitor fara sa "pipaie"  verdeturile. Mai mult, core targetul nostru este format din persoane  care au foarte putin timp, or daca noi livram servicii si produse de calitate, pentru ei este suficient", spune Alex Danciulescu. 
Pana in prezent, la circa sapte luni de la lansarea site-ului, au cumparat circa 3.000 de clienti, majoritatea revenind pentru mai multe achizitii, conform oficialilor companiei. 
Preturile produselor variaza dar, per total, pretul cosului este  acelasi ca in supermarket-urile si hypermarket-urile clasice. « In  particular, pretul cosului poate fi chiar mai mic, fara a mai pune la  socoteala timpul investit pentru cumparaturile clasice, costul benzinei  si altele”. 
Seful proiectului spune ca produsele sunt  importate direct sau aprovizionate direct de la producator si au  intotdeauna pretul redus. Mai mult, clientul nu va avea surprize "la  casa de marcat" ca produsul avea de fapt alt pret decat cel de la raft. 
"De asemenea, noi nu folosim alte mijloace in avantajul nostru, cum ar  fi muzica si reclamele in timpul cumparaturilor, care se pare ca ar avea  un anumit efect psihologic de falsa fericire temporara asupra  clientilor, inclusiv distragandu-le atentia de la calcule celor care  incearca sa se incadreze intr-un anumit buget planificat anterior. In  cazul CumparacuClick.ro nu exista niciun element intruziv, nicio  presiune, cosul putand fi finalizat oricand, chiar si la zile distanta",  subliniaza Danciulescu. 
In cele sapte luni trecute de la lansarea proiectului, compania nu si-a propus profit ci a «tatonat piata» insa "Suntem foarte aproape de masa critica de clienti si, implicit, de break even.  Acest lucru ne incurajeaza foarte mult, insa strategia noastra actuala  nu pune accentul pe profit in urmatorul an ci pe dezvoltare si cresterea  exponentiala a vanzarilor. Acum primeaza indicatorii de performanta  precum numarul de clienti noi, numarul mediu de comenzi pe client (deci  fidelizarea clientilor), customer service level. In 2012 estimam ca vom  ajunge sa adaugam si cea de-a saptea cifra la cifra de afaceri", mai  spune Alex Danciulescu. 
Magazinul incearca sa targeteze  prin mijloace nisate de comunicare persoanele foarte ocupate, care nu au  timp pentru cumparaturi. "In curand insa, odata cu diversificarea gamei  de produse – primul pas este introducerea a peste 1000 de titluri de  carte pe site, incepand cu jumatatea lunii decembrie, urmand apoi  electrocasnicele, accesoriile auto si bricolajul - vom lua in calcul si  comunicarea de masa".
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu