Desigur, atenţia noastră se îndreaptă cu precădere spre fructe şi legume proaspete din pieţe şi magazine specializate dar şi spre cămara cu gemuri şi murături. Dacă vă imaginaţi că este o alimentaţie săracă, vă înşelaţi. Există o bucătărie la fel de imaginativă şi o paletă foarte mare de mâncăruri savuroase doar din vegetale, fără lactate, brânzeturi şi cărnuri.
Pentru a respecta tradiţia şi rânduielile religioase de dinaintea Crăciunului ne vin în ajutor şi produsele vegetale din magazine, cărora în această perioadă li se dedică rafturi întregi iar plasa de cumpărături nu va fi goală ci se poate umple uşor cu bunătăţi, doar bani să fie.
De ce am alege – chiar şi când nu e post – laptele din soia? Pentru că e nutritiv şi un înlocuitor delicios al laptelui de vacă. În plus, ajută şi în lupta contra osteoporozei şi a lipsei de calciu. Cu un aport important de vitamine, calciu şi grăsime vegetală, se recomandă chiar şi celor care ţin regim. Conţine, printre altele, vitaminele A, D, B1 şi B2, proteine, fier, calciu, potasiu etc. Un alt atu al lui este faptul că e dulce, asemănător la gust cu laptele de vacă şi nu e lipsită de interes absenţa din compoziţia lui a lactozei, care poate cauza alergii. Conţine proteine, vitamine din grupa B şi minerale.
Pentru a ne lămuri şi cât de ecologice, bio şi sănătoase sunt produsele „surogat” de lapte şi produse din lapte, precum şi din aşa-zisele maioneze vegetale (fără ou) – care ne sunt recomandate prin magazine pentru perioada de post – facem apel la un studiu realizat de InfoCons – singura revistă de teste comparative din România – care a studiat pentru noi toţi etichetele a 9 produse de post din magazine, care înlocuiesc produse precum lactatele şi maioneza.
Cele nouă produse monitorizate de InfoCons sunt vegetale pe bază de soia şi ovăz şi sunt căutate mai ales în această perioadă. Pentru a fi consumatori informaţi, care nu achiziţionăm „orbeşte” tot ce ni se recomandă din dorinţa de a se vinde, vom arunca o privire peste tabelul alăturat, care cumulează informaţiile de pe etichetele celor 9 produse şi vom afla câte E-uri conţin acestea.
Tabelul adună la un loc băuturi UHT, preparate tip iaurt, tofu, sos de maioneză, toate având în compoziţie numai produse vegetale – soia, ovăz şi uleiuri vegetale.
Studiul a fost realizat de revista amintită în parteneriat cu Facultatea de Alimentaţie şi Turism, Catedra de Inginerie şi Management în Turism din cadrul Universităţii Transilvania Braşov, în perioada 16.11.2011 – 09.12.2011. Aşadar datele sunt recente, dar, din păcate nu atotcuprinzătoare privind întreaga ofertă de produse şi sortimente de post. E însă un exemplu care poate ne va sensibiliza să deschidem mai bine ochii şi să nu ne lăsăm „furaţi” de aspect, fără a ţine cont de conţinutul lor. Nu e greu să fim atenţi şi nu e nici o tragedie dacă vom renunţa la vreun produs după studierea etichetei. Oferta e variată şi de ce nu am pune pe primul plan grija pentru cât de sănătos ne hrănim?
sursa: business-forum.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu