vineri, 7 octombrie 2011

Cele mai scumpe vinuri româneşti

În podgoriile din întreaga ţară producătorii alocă o atenţie specială vinurilor premium, care înregistrează anual vânzări în creştere. Wall-Street.ro prezintă o selecţie a celor mai scumpe vinuri produse pe plan local.

Murfatlar

În primăvara anului 2009 Murfatlar a lansat colecţia Fatum, un Cabernet Sauvignon. Etichetele primei colecţii au fost semnate de Cosmin Bumbut, Carioca, Tudor Prisacariu. Preţul de referinţă este de 90 de lei, vinurile putând fi achiziţionate din segmentul HoReCa şi online. Pentru moment, compania nu a participat cu acest vin la concursuri internaţionale şi nu intenţionează să îl exporte în viitorul apropiat.

Cramele Rotenberg

Cel mai scump vin din portofoliul Cramele Rotenberg, producător ce deţine 25 de hectare de vie între comunele Ceptura şi Fântânele, este Rotenberg Merlot Ceptura “Emeritus” 2008. Lansat în noiembrie 2010, vinul poate fi achiziţionat la un preţ cuprins între 85 şi 95 lei. Vânzările anuale se situează în jurul a 10.000 de sticle, potrivit lui Dan Ionel, director de vânzări al companiei.

Rotenberg Merlot Ceptura “Emeritus” 2008 este exportat în Franţa, fiind disponibil doar în patru magazine din Paris.

Jidvei

Piesele de rezistenţă din portofoliul producătorului Jidvei sunt vinurile din gama Castel (Rezerve) şi cele spumante. “Mustul folosit pentru aceste vinuri este exclusiv must ravac (obţinut doar prin zdrobire). Dupa obţinere, vinul este păstrat timp de 6 luni în butoi, pentru conturare, apoi se îmbuteliază rapid în sticle pentru a-i păstra prospeţimea, fructozitatea şi caracterul de soi. Sticlele, închise cu dop din pluta naturală, sunt lasate la învechit minimum trei ani”, explică reprezentanţii Jidvei.

Gama Castel a fost lansată în anul 2002 şi este disponibilă atât în retail, cât şi în HoReCa, cu preţuri cuprinse între 45 şi 50 de lei (retail), respectiv 100 lei (HoReCa). Vânzările anuale se situează în jurul a 20.000 de sticle.

Gama Castel (Rezerve) este exportată în China. “Preţul destul de mare nu îl face foarte atractiv în ţările din Europa, unde concurează cu vinuri din ţări recunoscute drept producătoare de vin ca Franţa sau Italia”, mai spun oficialii Jidvei.

Cramele Recas

Două vinuri premium fac parte din portofoliul producătorului Cramele Recas: Cuvee Uberland, un vin roşu ce poartă numele dealului Uberland din podgoria Recas, respectiv Solo Quinta, un vin alb obţinut din sauvignon blanc, chardonnay, fetească regală, muscat şi fetească neagră vinificată în alb. Solo Quinta de află la a treia recoltă şi ideea vinificatorului australian, Hartley Smithers, cu care compania lucrează de cinci ani a fost ca an de an să schimbe componenta strugurelui roşu (în 2008 a folosit cabernet iar în 2009 merlot). Cuvee Uberland 2009 a apărut la începutul lunii septembrie, la a patra ediţie. Prima a fost cea cu anul de recoltă 2006.

Cele două vârfuri de gamă pot fi achiziţionate doar prin magazinele de vin specializate, prin cele 110 magazine partenere Cramele Recas din ţară şi magazine online de băuturi.
Solo Quinta poate fi achiziţionat la comercianţi cu un preţ cuprins între 70 şi 95 de lei, iar în restaurant preţul unei sticle poate ajunge la 150 de lei în funcţie de anul recoltei şi poziţionarea localului respectiv, afirmă Ionuţ Trandafir, national key account manager şi brand manager Cramele Recas. Potrivit acestuia, clienţii acestor vinuri sunt restaurantele premium, magazinele de vin specializate, clienti corporate, colecţionari şi consumatori cu venituri superioare. “La acest moment ediţiile 2006 şi 2007 ale Cuvee Uberland şi 2009, 2010 ale Solo Quinta sunt adevarate trofee pentru cei care le mai pot achiziţiona”, spune Trandafir.

Vânzările Solo Quinta şi Cuvee Uberland ajung fiecare la o medie de 3.000 de sticle pe lună.

Vinurile premium sunt exportate în ţări precum Japonia, SUA, Canada, Germania, Cehia, Polonia, Ungaria, Danemarca. De curând, compania a semnat un contract de distribuţie cu furnizorul de vinuri ale unora din cele mai renumite restaurante din Marea Britanie.

Cramele Halewood

Cel mai scump vin din portofoliul Cramele Halewood este Hyperion – Fetească Neagră, un vin produs în ediţii limitate şi obţinut din strugurii recoltaţi manual din viile Domeniilor Halewood (regiunea Dealul Mare), maturat 100% în baricuri de stejar american timp de 12 luni. Prima ediţie de 1.200 de sticle a fost din recolta anului 2007 şi a fost lansat în februarie 2009.

Hyperion – Fetească Neagră poate fi achiziţionat la un preţ cuprins între 89 şi 250 de lei, direct din reţeaua proprie de magazine Halewood (The Winery Outlet), online sau în reţeaua HoReCa. Stocurile pentru ediţia din 2007 (1.200 de sticle) şi ediţia din 2008 (2.100 de sticle) au fost epuizate. Din ediţia din 2009 dintr-o producţie de 8.000 de sticle compania mai are disponibile mai puţin de 1.500 de sticle.

Hyperion Fetească Neagră este exportat în Italia, China, Japonia şi Singapore. Sursă: wall-street.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu