duminică, 5 februarie 2012

Tendintele dezvoltarii comertului electronic romanesc - studiu; TARGET: magazinele on-line romanesti

In februarie 2011 a avut loc un studiu foarte interesant avand ca scop identificarea tendintelor dezvoltarii comertului electronic romanesc in contextul globalizarii, targetul punandu-se exclusiv pe magazinele on-line romanesti. Cercetarea axata pe problematica comertului electronic romanesc a fost efectuata de Dr. ec. Alexandru Bajenaru, din bunavointa caruia putem analiza rezultatele studiului.

La studiu au participat 225 de respondenti – magazine online, dintr-un total estimat in intervalul 2000 – 3000 magazine active  din tara, o buna parte alegand posibilitatea de a nu raspunde la intrebarile puse - ( no comment ).


54,2% dintre participanti la studiu au fost magazine cu cifra de afaceri sub 50.000 Euro in 2009,
dar au fost prezenti si jucatorii mari cu cifra de afaceri peste milioane de Euro.


58 % dintre magazinele analizate au fost din Bucuresti, 8 % Cluj, 5 % Timis, 4% Brasov samd, iar majoritatea, adica 73,8% magazine cu maxim 4 ani vechime.

Functiile respondentilor in mare parte (76%) fiind in top management ne indeamna sa presupunem ca rezultatele obtinute reprezinta parerea celor care influenteaza in masura destul de mare directia in care se duce online-ul romanesc din acest segment.

Din raspunsurile date la intrebarile puse in chestionar, reprezentantii magazinelor online ne povestesc ca folosesc din plin tehnicile uzuale de promovare ca SEO ( search engine optimisation ), Comparatoare de preturi, Programe de recomandari, Cupoane, programe de loialitate, Campanii virale dar si tehnici moderne ca Marketing prin afiliati,
respectiv pun accent pe criterii importante ca suportul client, viteza de livrare, increderea, comoditatea de a comanda, usurinta in utilizare, preturi competitive, selectie vasta de produse, viteza de incarcare a paginii, bogatia de informatie, design atractiv, marca recunoscuta, experienta personalizata a cumparatorului, capacitatea de a colecta informatii despre vizitatori, servicii conexe...

Prin prisma magazinelor / afacerilor online din interviu, am aflat si
aprecierile conversiilor pentru fiecare dintre canalele 'afiliere', 'trafic organic', 'retele sociale', 'reclama platita in cadrul motoarelor de cautare', 'comparatoare de preturi', 'e-mail marketing', in top iesindu-se traficul organic cu reclama platita in cadrul motoarelor de cautare.

Luand in considerare influenta crizei globale, majoritatea companiilor au reactionat in fata schimbarilor petrecute in ultimii 2 ani in mediul de afaceri on-line dar si off-line prin diferite metode ca: cresterea portofoliului de produse si serviciilor oferite (55%), cresterea interactiunii, comunicarii cu clientii(58%) dar si a numarului de furnizori(52%), cresterea investitiilor in solutii informatice ( platforme e-commerce, ERP, CRM, etc. )

In studiu au fost reprezentati majoritatea domeniilor ca: turism, supermarket/mall, constructii, muzica / filme, alimente / bauturi ( printre care si livrari mancare, pizza la domiciliu), software, utilaje si echipamente, arta / artizanal, articole sportive, auto / moto, servicii online, carti, farmacie / sanatate, casa si gradina, cosmetice / frumusete, electronice si electrocasnice, cadouri / flori, bijuterii si articole de lux, articole pentru copii, textile si incaltaminte resp. 'Altele'.


Felicitari autorului pentru munca depusa!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu