luni, 30 ianuarie 2012

Transilvania pe primul loc la shopping-ul online

Increase
Shopping-ul online cunoaşte, fără îndoială, un trend ascendent, datorat pe de o parte înmulţirii utilizatorilor de computere, notebook-uri şi device-uri mobile conectate la Internet dar şi creşterii încrederii populaţiei în acest tip de tranzacţii şi comodităţii pe care o oferă cumpărarea online de produse şi servicii.

Imaginea shopping-ului online, pe regiuni – conform rezultatelor analizate de ocazii.ro – în 2011, ne arată că transilvănenii sunt împătimiţii cumpărăturilor pe Internet în România. Dacă Bucureştiul însumează doar 15% din totalul tranzacţiilor online din România, există judeţe unde se constată chiar triplarea numărului de achiziţii lunare pe Internet.

Anul 2011 a fost anul shopping-ului online în România, cumpărăturile crescând cu mai mult de 130% faţă de 2010. Acest procent de creştere este net depăşit în judeţe ca Brăila, Călăraşi, Teleorman sau Giurgiu, chiar dacă din punct de vedere al volumului de tranzacţii conduc în continuare judeţele din centrul Transilvaniei, Banat şi Dobrogea.

„Preconizăm un 2012 cel puţin la fel de spectaculos ca anul care tocmai s-a încheiat. Din 3,3 milioane de români care intră pe ocazii.ro, în fiecare lună vedem creşteri semnificative ale numărului de vânzători şi cumpărători din provincie. Această diversitate şi localizare pe regiuni reprezintă pulsul României pe Internet”, declară Costin Cadelcu, Marketing Manager Okazii.ro. Statisticile invocate de acesta indică faptul că, anul trecut, creşterea cea mai mare a numărului lunar de tranzacţii online a avut loc în judeţul Călăraşi.

Bucureştiul deţine o pondere importantă a shopping-ului online la nivel de regiune (peste 51% din volumul tranzacţiilor în Muntenia şi 15% din totalul achiziţiilor online în România). Se observă însă o tendinţă importantă, tot mai mulţi shopperi online împătimiţi provin nu doar din oraşele mari, ci mai ales din oraşe mici şi chiar de la sate!

În topul primelor trei judeţe, după Bucureşti, din punct de vedere al tranzacţiilor pe Internet, arată astfel: Cluj (5,02% din totalul tranzacţiilor în România), Constanţa (4,72%), Timiş (4,63%).

Dacă bănăţenii preferă să cumpere online computere, electronice şi telefoane, la fel ca şi bucureştenii, nu acelaşi lucru se constată în cazul clujenilor, acolo unde cărţile sunt pe primul loc, sau al dobrogenilor, care preferă hainele, încălţămintea şi accesoriile cumpărate online. 
sursa: business-forum.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu